![]() |
Nieuwsbrief 4 |
theologische zomerschool Den Haag, mei 2025 |
Deze Nieuwsbrief beginnen we met bijzonder nieuws: de inschrijving voor deelname aan de zomerschool van dit jaar (23 - 27 juni) heeft de magische grens van 60 bereikt. Dat betekent dat zij die zich vanaf nu aanmelden op een reservelijstje komen. De ervaring leert dat er altijd een aantal deelnemers is dat zich later afmeldt, dus blijft het mogelijk om nog te laten weten dat je graag wilt meedoen.
De volgende nieuwsbrief zal half mei uitkomen, maar dat is dan een brief die alleen toegaat naar de deelnemers van 2025, met praktische details van de komende zomerschool.
In de afgelopen weken zijn we vaak gebeld met de vraag of de zomerschool bereikbaar is of hinder zal ondervinden van de NAVO-top die precies in die week plaatsvindt. We hebben contact gehad met een info- en meldpunt van de gemeente Den Haag. In het telefoongesprek is uitgelegd dat:
Er zijn vanuit onze commissie geen uniforme aanwijzingen te geven over hoe iedereen het beste kan
reizen. Maar we kunnen wel alle belangrijke tips doorgeven en wijzen op de websites die de
gemeente heeft geopend. Een brief die we vanaf het NAVO-top-loket kregen zegt:
“Een overzicht van de maatregelen vindt u op Veiligheidsmaatregelen 19-25 juni 2025 (noodverordening) -
Den Haag met de bijbehorende gebiedskaarten op RIS321947+Bijlage+Kaarten+NAVO-top+2025+Noodverordening (raadsinformatie.nl)
Op NAVO-top vindt u de landelijke gevolgen op de wegen van Rijkswaterstaat. Advies is om voor
vertrek de route te controleren op vanAnaarBeter.
Via onze website www.denhaag.nl/navo kunt u zich ook aanmelden voor onze nieuwsbrief, u krijgt
dan elke twee weken van ons bericht met de meest actuele informatie.”
Zelf vonden we als commissie nog deze website.
Het kan zo gaan dat je, bij een ruime planning, 's-ochtends eerder in de Bosbeskapel bent dan je
dacht. We zullen zorgen dat de kerk vroeg open is, dat de koffie eerder klaar staat en dat wij er als
commissie zijn om jullie gastvrij te ontvangen.
Ook sprekers kunnen natuurlijk hinder ervaren. In de programmering zullen we hier rekening mee
houden en ervoor zorgen dat een zekere 'wachttijd' zinvol besteed wordt. We hopen echter dat er
geen noodgrepen nodig zijn en dat sprekers en deelnemers zelf extra reistijd inplannen.
We danken alle ambassadeurs en medewerkers aan de PR voor hun medewerking. Stevige werving is niet meer nodig nu we de 60 deelnemers hebben bereikt. Maar we zijn verrast en blij met dit vroege resultaat.
Van harte een mooie lente verder, Mede namens de andere commissieleden Jacqueline van der Deijl - Mandemaker, Rien de Jonge, Tom Vreugdenhil en Freek Bakker (namens de TVG) |
![]() |